Ayam Percik

IMG_7007

Bahan2 :
1/2 ekor ayam
1 peket santan
2 ulas bawang merah (dikisar)
2 ulas bawang putih (dikisar)
cili kering (direbus dan dikisar)
1 sudu kecil jintan manis
1 sudu kecil jintan putih
sdkt serbuk kunyit
1 batang serai diketuk2
Garam secukup rasa
Sdkt gula secukup rasa

Caranya :
-masukkan semua bhn dlm kuali/periuk…msk hingga ayam msk
-keluarkan ayam..layurkan atas api..(kalau takmo buat cara ni..boleh bkr dlm oven)–sbb saya mls nk pakai oven..
-letak dlm pinggan..tuangkan kuah percik tu…
-siap utk dimkn

6 responses to this post.

  1. Posted by akma on September 1, 2009 at 11:37 pm

    thanks…aku dah dpt dah resepi ni..nanti nak try buat..nth jadi ke tak..hahhahha

    Balas

  2. ida ..fiza suka la roti ngan daging burger tuh..bagi idea kt fiza utk wt gak very simple kan..then letak mayonis kt atas kan..

    Balas

  3. Posted by kak sue on Januari 6, 2010 at 4:53 am

    Salam ida…kak sue amik resepi ni hari tu utk jamu beberapa org kawan…diorg suke siap minta resepi lagi…kekekeke…so kak sue fwd kan ye resepi ni kat diorg🙂

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: