Archive for Januari 2008

Kesian lagi…

Alhamdulillah…aiman dah ok…Tapi jangkit kat mama dia pulak. Ptg smlm dah rase loya2,perut pun rase x sedap.Asyik baring jela sampai hubby balik.Mmg dok rase nk muntah…tp tahan.Mlm tadi…dah dekat2 nak tido tu..kelam-kabut pegi kat sinki…haaa..mmg muntah dgn byknye sampai keluar kat hidung…adeihh..lepas tu nk sambung tido…Tiba2 leh bangun lagi gi muntah lagi…sampai keluar air jela…huhu…Lepas tu hubby letak bekas kat tepi tilam…mmg tido sorg jela mlm tadi.Aiman ayah dia yg tidokan. Guna jela ubat Aiman tu sbb Aiman pun dh baik. Pagi tadi seperti biase check suhu badan..tgk2 dh 38deg lebih dh…patutla sakit satu badan ni.Waa…x larat nk jaga Aiman lagi ni.Paksa Aiman tido jugak lagi sekali..Ubat demam pun x tau yg mana…Bufferin tu kenal la…Sgt takut nk mkn skrg ni..td cuma mkn biskut 4keping cicah air.Lapo sesangat sebenarnye..tp takut muntah lagi…huhu.

Advertisements

Kesian…

Kesian anak mama…asyik muntah2 je sejak smlm. Start tghari smlm lepas makan bubur…Aiman muntah dgn banyaknya. Sampai keluar ikut hidung la..memancut2 keluar muntah. Lepas tu..agak2 2jam lepas tu…bagi le susu kat dia..sekali lagi dia muntah. Memang habisla tilam,bantal selimut semua… Tak tau nak buat ape…terus call ayah dia..bawak gi klinik. Doktor bagi ubat masukkan kat punggung tu. Dalam jangka masa tu mmg x bagi susu langsung..bagi air suam aje. Tapi kesian le jugak sebab dia dok ckp ‘mamam mamam’ selalu bile dia ckp camtu mmg dia lapa nak mkn la..huhu. Mlm tadi buatkan la sup sayur utk dia..adela dia mkn skit2. Bila dh time nk tido tgk dia ok je x muntah..ayah dia suruh le bg susu skit..buatle cair2 susu tu.Tak lama lepas tu muntah lagi..habis sampai kena tilam,kepala dia semua kena muntah. Mlm tu mendobi lagi buat kali ketiganya..2 kali mase ptg tu. Ambik suhu badan..38.5deg..agak panas…masukkan ubat lagi kat dia.

Pagi tadi bagi dia air suam jela. Ingatkan ok la. Tak lama lepas tu dia muntah keluar air tu. Emm…ni sampai minum air pun muntah balik ni…..hurmm…..nk buat cemana. Lepas ayah dia gi keje..bagi aiman makan roti..potong kecik2 letak dlm pinggan.Dia dok mengadap tu le dok suap roti dgn lahapnya…maklumla..perut kosong…Biasanya takde nye dia nk dok elok2 makan gitu.Lepas tu minum air suam. Skrg ni Aiman tido….tp dia mcm asyik merengek je tadi. Tp sgt sedih le tgk dia jadi camni..huhu

cimg3106.jpg

Yuki aka Snow…

Lepas habis buat breakfast pagi tadi..kejutkan hubby..lepas tu ckp kat dia..cepat bangun..mcm ujan je kat luar tu..bile tgk kat tingkap..aikk bukan ujan le..yuki!! Mlm td dah ckp dgn hubby…sbb ptg smlm tgk berita NHK ckp ade yuki hari ni..tp hubby tak caya ckp tipu..Ala..berita tu ckp English ok..bukan Nihongo.Pastu hubby check weather kat yahoo japan..situ tulis takde haha..pastu dia ckp tipu..pagi td dh betul2 turun..terus dia x kata apa…haha..Tapi x lebat pun mcm dulu..Kalau lebat boleh le buat snowman mcm dulu tu..huhu.Bwk Aiman keluar jap td mase ayah dia nk gi keje..dia sibuk tadah2 tgn nk pegang..hihi..

cimg3029.jpg

abih serena bersalut yuki

cimg3033.jpg

cimg3041.jpg

baru je siap buat donut2 ni..ni le makanan org diet..haha..diet ape camni..diet x sungguh2 pun..rugi dah bulan ni tak dpt 10,000yen…sbb berat x turun haha..next month le diet…Ahad lepas asyik mkn benda manis je…hubby le ni punye pasal..dia beli ice cream le..biskut le…mcm mana org nk diet..kena la mkn sekali kan kan..Sblm ni ade pakai stepper tuh…tp bape kali je exercise dgn tu..lepas tu Aiman asyik nak naik sekali..camno??Bile time dia jaga mmg takleh le..nk tunggu dia tido..time tu le nk masak,nak lipat baju,sidai baju,nak mandi,nak solat semua.Pastu pakai benda gegar2 kat perut tu…bile lama2..jadi gatal la pulak kat perut ni..Hubby ckp alasan je tu..suruh dia pakai sekali benda gegar tu..lepas tu dia ckp gatal la..sampai skrg dia takmo pakai dah..hahahaha

Today…

Budak ni dah setahun sebulan tau!!!Pandai posing depan kamera nih..hehe..pantang nmpk kamera

cimg2897.jpg

collage1.jpg

Laju sgt bile berjalan ni..ikut suke dia je..kdg2 dah letih jalan dia gi merangkak kat situ..adeihhhh

cimg2995.jpg

ni bekal hubby smlm..nasi lemak aje..

cimg3001.jpg

smlm buat otak2 ni..hehe..rasanya..boleh la..

cimg3003.jpg

ni muffin coklat buat mlm tadi….pukul 9mlm hubby request nk mkn muffin ni..adeihh..apsal le x ckp siang2..nasib le wife dia ni baik hati..buat le jugak…hehe..suke sgt dia mkn muffin nih…

cimg3017.jpg

ni lunch tadi..makan dgn Aiman..Aiman mkn byk…nasi mikan,honey grilled chicken,bergedil,kurma telur,salad…

jkjk.jpg

tadi sblm mandikan aiman..trim rambut dia pakai machine tu..haha..dogol dah kepala tu..balik ayah dia nanti mesti terkejut tgk aiman takde rambut..hihi

Ikan masak taucu

cimg2795.jpg

Ni lauk favourite saya 🙂

Bahan2:

Ikan goreng(letak grm kunyit)

Sebiji bwg putih dihiris nipis

Bawang besar di potong2

Halia dihiris nipis

1 biji cili padi dipotong

1 sudu kecil halba campur

 2 sudu besar taucu

Sdkt gula

Sdkt garam

Sdkt air asam jawa

Tomato

Timun

Caranya:

1)Tumiskan bwg putih,bwg besar,halia,cili padi dan halba campur

2)Kemudian masukkan taucu,gula,grm,air asam jawa

3)Masukkan timun,tomato dan ikan goreng.Siap.

Ni bekal hubby smlm.. 🙂

cimg2889.jpg

Kena tag ler….

Name one person who made you laugh last night?
# Aiman Faiz

* What were you doing at 0800?
#  gi kat pintu..bye2 kat hubby gi keje..

* What were you doing 30 minutes ago?
#  solat

* What happened to you in 2006?
# pregnant n bersalin

* What was the last thing you said out loud?
# Aiman..jangan!!!Aiman…No!!!semuanya start dgn Aiman..hehe

* How many beverages did you have today?
#x terkira pun..hihi

* What was the last thing you paid for?
# beli ikan smlm..

* Where were you last weekend?
#  dok rumah aje

* What color is your front door?
# cream..

* Where do you keep your change?
# guna aje..

*What’s the weather like today?
# sejukkk…..tp cerah

* Do you want to cut your hair?
#  nk sgt..

* Are you over the age of 25?
# yup..

* Do you know anyone named Steven?
# Dulu mase keje..ade Managing Partner nama Steven

* Do you make up your own words?
# emm…dah sedih dah…haha

* Are you a jealous person?
#a little bit…hehe

* Name a friend whose name starts with the letter ‘A’?
#Akma

* Name a friend whose name starts with the letter ‘K’.
#Khairul

*What and when is your sweet memory that you are not forgotten?
#27Aug 2005..wedding & 18Dec2006 bersalin

*If you are given a chance to turn back the time, where were you?
# mase tgh kurus lagi…haha

* Who’s the first person on your received call list?
# takde org call pun..

*What does the last text message you received say?
#hp pun takde..msg pun takde le

* Do you have curly hair?
# a little bit..hehe

*Where’s the next place you’re going to?
# x tau lagi..

*Who’s the rudest person in your life?
#x terfikir pun

*What was the last thing you ate?
# cekodok pisang

*Will you get married in the future?
# dah kawin daaa

*What’s the best movie you’ve seen in the past 2 weeks?
# enchanted..

*Is there anyone you like right now?
# my hubby n my baby

*When was the last time you did the dishes?
# tghari tadi

*Are you currently depressed?
# nope

*Did you cry today?
#nope

*Why did you answer and post this?
#sbb kena tag dgn izan

*Nak tembak sape erk??

-Ayin

-Diana

-Suzi

3 org cukup la yek..hihi

Aiman..Aiman..

Ni ada beberapa klip video Aiman utk tatapan semua..hehe

Ada budak takmo mandi…pastu dia lari..ishh..tak sejuk ke x pakai baju lari camtu…

aiman.jpg

collage.jpg

roti anpanman tu buat 2 hari lepas.Ambik resepi dr myresepi. Bekal tu buat pagi tadi utk hubby.Donut,burger msia,cekodok pisang tu breakfast pagi taadi.Semua berat2 belaka..hihi…diet ape camtu..haha..