Cendol

IMG_7072
IMG_7071

Resepi ni pun ade yg request.Saya ambil resepi ni dr myresepi.Terima kasih kpd tuan punye resepi🙂
1 cawan tepung beras
3 cawan air pandan-yg ni saya guna pandan essence sbb daun pandan takde huhu
secubit garam
1 sudu kecil air kapur
sedikit pewarna hijau (option)

Cara-cara
masukkan semua bahan ke dalam periuk dan masak sehingga kental dan berkilat
kacau selalu supaya tidak hangit
sediakan bekas yang berisi air sejuk
masukkan cendol ke dalam acuan muruku dan tekan ke dalam air sejuk
kalau tak ada acuan muruku tekan di atas senduk yang berlubang
simpan sekali dengan airnya di dalam peti ais….

Oh ye..sebelum terlupa..murni ada tanye cemana rupa acuan muruku tu..ni yg saya guna…kalau takde benda ni..boleh jugak guna senduk berlubang..kalau tgk org dulu2 buat..ambik tin..lepas tu buat lubang2 kat tin tu pun boleh..hehe
CIMG7936
CIMG7937

3 responses to this post.

  1. Posted by sue on September 9, 2009 at 2:27 am

    acuan ni import dr malaysia yer..

    Balas

  2. Posted by murni on September 9, 2009 at 3:03 am

    oo camni la acuan maruku. thanks kak ita. nanti balik nk carikla gak.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: