Menu di hari cuti

Hari ni ayah Aiman dah start keje balik setelah bercuti selama seminggu. Hari ni bermula lah balik rutin harian seperti biasa…bgn pagi kena masakkan bekal utk dia🙂.Lepas subuh mmg tak tido le..dok memasak..Hari ni dia gi keje awal skit dlm kul 7pg..so,lepas dia gi keje..daku pun sambung le tido balik memandangkan Aiman pun masih tidur. Dekat pukul 10pg baru bgn balik hahaha. Mesti kena cukup rehat..nanti mengantuk..letih nk layan itu budak yg tersgt aktif.Tak tau nk ckp cemana aktifnya dia..tp mmg tersgtlah. Mamanya pun dh byk kali kena dgn dia..hari tu kepala dia terhantuk kat mulut mama dia sampai berdarah mulut ku sbb bibir berlaga dgn gigi kat dlm…..sakit sgt sampai ternangis dibuatnya..huhu.Mmg dia tak dok diam..mcm belut tau tergedik2..kalau pegang pun mmg dia nk lepaskan diri. Sbb tu sgt malas nk keluar bedua dgn dia tanpa stroller skrg ni..kalau dgn ayah dia takpela..biarla ayah dia layan dia..mama tak larat..lari pun mcm peluru sape nk kejar..Kalau dok dlm stroller pun nk beli brg..tgn dia pulak tak diam..nk tarik brg la tag harga la..tgn mama ade 2 je nk pegang stroller nk pegang bakul lagi…huhuhu..Kalau rase penting n perlu sgt baru keluar..kalau rase brg tak berapa penting nk beli..kirim ayah Aiman beli balik keje nanti. Boleh dikatakan setiap hari dia akan buat adegan stunt atas mama dia bile mama dia baring ok. Sbb tu malas nk baring..tp ptg2 tu nk jugak baring sambil tgk tv sementara dok tunggu ayah dia balik keje tu. Sepanjang ayah dia cuti ni ade la 3kali kot insiden yg menyebabkan Aiman jatuh n luka merata2…paling latest luka kat dagu..sbb memanjat jatuh.. dagu tu tersagat kat pintu…sebelum2 tu berdrh kat kaki la..mulutla..semua sbb lari laju sampai jatuh ataupun memanjat…haa..itulah dia Aiman Faiz kami.Penat nk cerita pasal dia sampai esok pun tak habih.

Sepanjang cuti ni antara menu yg sempat dimasak dan diambik gmbr…

nasi ayam



kalau buat muffin coklat je mesti ade model sibuk sbb dia tak sbr nk mkn dh walaupun dok panas lagi tuu

karipap inti keledek+daging

nasi minyak,ayam msk merah n jelatah

mee kari
Ni je yg sempat ambik gmbr..yg lain dh tak sempat asyik kena mkn dulu hehe :-p Minggu ni 4hari ayah Aiman keje…lepas tu cuti 3hari pulak yeay yeay!!!

2 responses to this post.

  1. Posted by s2m3r on Januari 5, 2010 at 3:48 am

    akak amat jeles dengan masakan mu dik..huwaaaaaaaaaaaaaaa

    Balas

  2. Posted by ilhamzamry on Januari 6, 2010 at 6:16 am

    hhhehehhe mama aiman
    saya pun selalu kena kat mulut berdarah camtu
    sampai nangis gak..ielham buat…
    klu tak letak cream nanti terus jadik ulser plak luka tu..
    sedap kek batik tuh..hhehe ; )

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: