Kek Buah

Semalam buat kek ni..resepi ambik kat majalah mana pun tak ingat dah..salin kat majalah kat rumah mak time balik hari tu…

Bahan2:
2 cwn tepung gandum
1 sudu kecil baking powder }diayak bersama
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 cwn gula perang
3/4 cwn mentega
3 biji telur

Bahan A
1 kotak Mixed fruits (agak2 nak byk mana)
1/2 cwn madu (saya letak skit je sbb takmo manis sgt)
1/2 sudu kecil garam

Cara membuatnya:
-Satukan semua bahan A dlm sebuah bekas
-Masukkan tepung dan gaul sebati.Ketepikan
-Putarkan mentega dan gula perang hingga kembang.Masukkan telur satu persatu sambil dipukul.
-Tuangkan adunan mentega ke dalam adunan tepung tadi.Kacau dgn senduk kayu hingga rata
-Tuangkan adunan ke dlm acuan dan bakar dalam suhu 180degree selama 1 jam.

3 responses to this post.

  1. ishhh…jeles…jeles…dan jeles…
    asik masak jek…bak sini tangan tu…
    nak gak pandai masak cam awak tau…jelessssssssssssss….

    Balas

  2. teringin nk mkn kek buah ni..nanti nk try buat. tp takut x jadi..
    x pandai masak cam ko..hehe..cube ape slh nye kan…x jadi pun mkn sendiri je lar..best lar..biskut tat tu cantik lar..tgk je pun nmpk sedap.

    Balas

  3. izan~hehe…
    amna~tat tu aiman suke sgt mkn..asal nmpk tin susu dia suruh bukak..takde kerajinan nk buat lg tat tu..tp kesian jugak org2 kat rumah ni suke mkn

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: