Roti Canai

Pagi ni..breakfast dgn roti canai. Cicah dgn gulai ikan je. Malam tadi dah canai roti ni. Pagi ni just goreng jela atas kuali tu.Atas permintaan hubby..tu yg buat jugak psl dh lame tak mencanai roti nih..hehe. Ok,saya letak resepi….

Bahan2:

  • 3 cwn tepung gandum*
  • 1 biji telur*
  • 1/2 cwn susu segar*
  • Sdkt gula*
  • Sdkt grm*
  • 1 sudu kecil minyak sapi/butter*
  • Sdkt butter utk disapu luar doh
  • Sdkt minyak masak

Caranya:

  1. Uli semua bahan2  * sampai sebati.
  2. Bentukkan bulat2 sebanyak 6 biji.Salutkan dgn minyak sapi.
  3. Letakkan dalam bekas,tuangkan sedikit minyak masak
  4. Tutupkan dgn bekas. Biarkan dalam 3-4jam.
  5. Setelah itu,bolehla dicanaikan.Tarik2 pakai talam tu je..lagi senang.
  6. Bolehlah digoreng atas kuali dgn api perlahan.Bila dh msk..renyuk2kan roti tu.
  7. Makan dgn kuah dal atau pun gulai/kari.Nyum!!

cimg1771.jpg

cimg1774.jpg

 

Hari ni utk bekal hubby..masak nasi goreng je..pastu letak roti canai skit dgn gulai…itu jela..sesimple yg boleh….hehe

cimg1777.jpg

 

2 responses to this post.

  1. Posted by M@L@ on November 30, 2007 at 8:18 am

    Rajin nyer mayang siap dua jenis sarapan utk hubby lps tu kemain cantik dihiasakan siap ader buah limau siap dah kopek kulit… bertambah2 sayang lah abeh kat mayang cam ni….kekkekekeke

    Balas

  2. Posted by kombat on Disember 26, 2007 at 2:09 am

    nasi goreng mayang nampak sedap walaupun simple😀

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: