Happy 3rd Birthday Aiman Faiz !

Hari ni genap la Aiman Faiz 3tahun. Wah,mcm cepat je masa berlalu…sbb masih ingat lagi ape yg berlaku 3thn lepas🙂 Hari Krismas kitorg keluar wad hehe 🙂 Dari lahir sampai la dah 3thn ni mmg mama dgn ayah dia la 100% yg menjaganya.Tak penah tinggal kat org..kalau nk kena tinggal kat org nanti jadi sebak kot…huhu.

Aiman mmg tak byk mulut..tengok la mama dgn ayah dia pun tak byk ckp :-p. Kalau rase terdesak baru dia panggil mama. Kalau tak dia diam je. Kalau depan org lagila susah nk dgr dia bukak mulut. Kat rumah je dgr mcm2. Perkataan yg disebut tu pun kadang2 bunyi tak betul..apple bunyinya ‘epo’ kdg2 bunyi elok je….sedap jadi ‘sedak’ .Smlm ckp kat Aiman..dlm perut mama ada baby…dia ckp ‘bibi’🙂 Kalau bab menyanyi dgn menari bagila kat dia. Siap hafal tu..tp bunyi mcm merapu.Kalau org tak tau lagu n tak penah dgr lagu tu mesti tak tau dia nyanyi lagu apa..mama dgn ayah je tau haha.Paling dia suke sebut ‘yatta’ dgn ‘yoshh’ :-)mesti ikut ayah dia la nih.

Aiman sgt suke kan densya (train) Kalau naik kereta dpt tgk densya lalu mmg dia suke sgt..tapi dia akan sebut ‘asyaaa’ kdg2 betul sebut densya. Tapi dia sgt marah kalau org tiru bunyi densya or nyanyi lagu densya. Kalau lagu2 yg dia suke jgn la nyanyi kat dia..nanti dia mengamuk.Konon lagu tu dia sorg yg punye la…ceh! Tapi selalu kalau dia dok memanjat ke..nk suruh dia turun bukan marah dia..nyanyi lagu yg dia suke nanti dia turun le sbb dia marah hahaha.Bab ni ayah dia pun suke buat🙂 Mama pun suke sbb mama tak larat nk angkat dia. Mmg sgt berkesan le..Sbb kalau nk amboi amboi kat dia pun..dia ckp hamboi balik kat kita..haaa..sape tak geram.

Skrg ni mmg dia agak mengganas le.Suke sgt buli mama huhu..panjat mama. Bukan setakat panjat naik atas badan tu..siap mcm ala2 wrestling gitu..kepit kepala mama dgn kaki dia la..huhu..harusla kena penampar kan buat gitu. Nak baring sgt pun malas sbb tu lah. Kalau duduk pun dia panjat..yg ni ayah dia la selalu kena jugak. Kdg kalau dia buat geram tu lagi la..kasar betul..heiii..cemana la nih. Mmg selalu dok lindung perut ni dgn bantal.Ni kecik lg takpela..nanti dh besar tak tau la.Ikut dan dia la nk pijak tang mana pun. Sbb tu rase takleh nk tido lena kalau dia tak tido lagi..sbb dia suke tiba2 panjat naik atas mama…walaupun ayah dia tido tengah.

Mama dh pun buatkan kek utk Aiman smlm..strawberry shortcake jela. Masa tgh hias kek tu awal2 dia tak perasan sbb asyik tgk tv. Masa nk letak strawberry tu..dia dtg..baru perasan agaknya. Terus dia tepuk tgn kuat2 dgn muka yg sgt gembira sambil ckp…yattta yatta🙂 Suke sgt la tu nk dpt kek. Lepas tu cpt2 suruh ayah Aiman balik awal. Kesian kat Aiman dh tak sabo..lmbt2 takut dia tido lak. Buat awal kek tu sbb hari ni ade byk benda nk buat..nk gi city office n nk gi check up..kang habis semua dh petang..tak sempat dh..dh potong ke semua siap2 ok la🙂 Comot2 je kek mama buat smlm..jadila kan hehe

Seperti biasa ni gmbr Aiman dari umur 2thn 1bulan hinggalah 3 thn. Sejak Aiman lahir, setiap bulan mama tak penah lupa ambik gmbr dia pada setiap 18hb🙂 Ayah Aiman la selalu tanye..ambik tak gmbr anak dia ni tiap2 bulan hehe🙂

11 responses to this post.

  1. Happy birthday Aiman Faiz,moga jadi anak yg soleh…

    Balas

  2. Posted by murni on Disember 18, 2009 at 2:18 am

    happy birthday aiman. nanti jaga bb bebaik tau..

    Balas

  3. aiman!! happy birthday…..dah besarrr dah

    Balas

  4. happy birthday aiman…

    Balas

  5. Posted by ilhamzamry on Disember 20, 2009 at 11:35 am

    aiman ni anak mama, sbb rupa mama dia
    sbb tu manja ngan ayah, hhehhe
    anak lelaki klu muka mama, alhamdulillah sejuk kata org… : )

    happy birthday aiman..macam sedap jek cake mama buat tu
    bertuah betul aiman dapat mama pandai macam2 nih….

    Balas

  6. Posted by rose_safar on Disember 21, 2009 at 2:12 am

    hepi belated besday aiman…semiga jd anak yg soleh tau…..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: