Kek Pisang (menggunakan Breadmaker)

Smlm buat kek pisang ni.Oklah jugak rasanya…tapi takde la sesedap yg buat mcm biasa tu. Sgt senang sbb campak aje dlm breadmaker.Sgt sesuai utk org MALAS seperti saya yg MALAS tapi nk mkn :-p Resepi ni mmg ambik dlm buku manual breadmaker tu.Mcm2 resepi ada yg boleh guna breadmaker tu..1st time la buat guna breadmaker.Resepi pun bace sendiri tanpa bantuan hubby :-p

aikk ada tgn Aiman..sibuk dh nk mkn sgt2🙂
Bhn2:
100g marjerin
120g gula
100g telur
200g Pisang (hancurkan dgn garfu)
260g tepung gandum
10g baking powder

-campak semua bhn dlm breadmaker.Tekan function utk buat kek.Dlm 1 jam 50minit jadilah seketul kek pisang…hahaha.Senang sungguh.

9 responses to this post.

  1. Posted by idawati on Disember 2, 2009 at 8:20 am

    kak ida, ce amek gambo breadmaker tu.. teringin beno nk buat gune mende alah tu.. cam sng je..

    Balas

  2. rajin beno ibu ngandung ni… nampak lembut je kek pisang tu…
    sape yang makan paling banyak… aiman eh…

    Balas

  3. Posted by ilhamzamry on Disember 2, 2009 at 1:09 pm

    sedapnya…kami pun suka cake pisang
    mummy ielham ni lagi pemalas beli jek yang macam bantal tu
    hehhehe tak sampai 2hari habiss…

    Balas

  4. sedap sungguh …walaupun tak dpt makan..heheh..ada resepi tanpa breadmaker tak? :p ..kami semua suka makan berasaskan pisang..

    Balas

    • resepi tanpa breadmaker takde….sbb tak penah buat.tp rase yg buat guna breadmaker ni tak cukup rase pisang sgt…tapi habis jugakla org kat rumah ni mkn hehe

      Balas

  5. best nengok kek pisang. cam senang jek buatnyer.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: