oburato オブラート

Sangat lega skrg…sebab dah settle masalah nk mkn ubat serbuk tu🙂 tq kak hani. Benda ni namanya oburato オブラート…macam yg ada kat gula2 udang yg dulu2 suke mkn tu..ada agar2 nipis yg mcm kertas tu. Yg ni agar2 yg dibuat bentuk mcm sampul tu..senang nk masukkan ubat serbuk dlm tu..lipat2..telan dgn air.Haaa..mmg tak rasa langsung la ketidaksedapan ubat tu🙂

Hari tu mmg hubby dh beli benda yg bernama oburato ni…tapi budak2 punya n mmg agar2 yg berbentuk agar2 la. Tapi cemana nk telan dgn ubat serbuk tu.Hubby siap letakkan dlm sudu letak ubat serbuk lepas tu letak agar2 tu lagi..lepas tu suruh saya telan…dah sah2 benda tu besar dari sudu besar tu haa..dhle geli tekak..lepas tu terus muntah kat sinki..sikit ubat pun tak masuk dlm perut :-p Rupa2nya dia mmg salah beli. Dok nak tanya kak hani asyik lupa je.Nasib baik gi rumah dia smlm.Balik tu singgah Matsumoto Kiyoshi ada. Hubby kata hari tu dia beli kat CREATE mmg takde yg jenis yg sepatutnya tu..yg budak2 tu je la ade :-p

Bagi yg susah nk mkn ubat serbuk mcm saya tu …sila la beli benda yg gambar 1st tu ye🙂 Lepas ni takde la asyik nk terbuang je ubat tu.Ada berpuluh peket lagi nk kena mkn ni🙂

4 responses to this post.

  1. Posted by ilhamzamry on November 30, 2009 at 3:14 am

    alhamdulillah syukur lah mama aimanye…
    heheh klu kat malaysia ni, jenuh lah nak carik
    ade ke menda2 gitu kan?? hehhehehehe

    Balas

    • hmm..tu la kan..saya pun ‘jakun’ tak tau kewujudan benda gini..nasib ade yg bantu.dptla saya mkn ubat tu dgn sebetulnya.kalau tak asyik terkeluar balik je :-p

      Balas

  2. Posted by murni on Disember 2, 2009 at 3:55 am

    kak ida, aiman nk dpt adik ek. congrates.. semoga semua sihat n selamat..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: