Mcm2 kisah…

Skrg ni makin tak lalu nak mkn masakan berkuah. Mmg mkn masakan yg kering je. Mcm takleh nk telan kalau tengok yg berkuah2 ni..huhu.Haritu buat mee tomyam..tapi rase tak lalu..so,ambik kuali..letak mee letak kuah..bukak api msk sampai kuah tu kering huhu.Meresap jugakla rase tomyam tu dlm mee.Baru boleh mkn camtu. Bila petang menjelang start le pening rase loya.Pagi sihat walafiat je.So,pagi dgn tghari le msk siap2 sbb dh tau ptg je mesti dok tergolek je takleh buat apa dh. Smlm pun sama la..ptg je nk malam mmg dok terbaring..sblm tu dok buat pau kari ayam dgn kcg hitam..tak sempat nk kukus dh tergolek atas sofa. So, hubby le yg kukuskan semua pau2 tu.Bagus jugak nk pening time ptg2 nk mlm ni sbb time camtu ayah Aiman dh balik keje.Kalau dibuatnya pening time pagi..haaa..sape nk layan Aiman.

Hari Ahad ayah Aiman mengemas rumah..habis semua dicucinya :-p…lap lantai semua. Saya tak larat nk membongkok lap lantai semua tambah pulak ade yg suke memanjat belakang. InsyaAllah tunggu dh pulih skit nanti baru la boleh nk buat semua🙂 Lepas dh siap mengemas semua…keluar kejap ke Ebina.Saje jln2 ambik angin. Weekend jela nk bwk Aiman keluar pun.Hari biasa skrg ni mmg mama dia tak bwk dia keluar langsung dgn alasan malas nk berjalan jauh. Hmm..yela…kan doktor kata kena byk rest skrg ni.Sblm masuk 3bulan ni mmg dok risau aje..yela..masih belum ditahap yg selamat kan. Sgt tak sabar nk gi check up Sabtu ni..utk tahu perkembangan seterusnya..nk tengok baby dh besar mana

Pagi tadi ayah Aiman ke Kyoto dan Osaka…pegi balik hari..tak tido sana..yeahh!! Lega le sgt sbb takde la nk takut tido mlm nanti :-p. Tapi mungkin sampai rumah lambat kot..yelah bukannya dekat 2 tempat tu. So,hari ni takyah le nk msk utk dia..bekal pun tak buat pg tadi..cuma kukuskan pau 2 ketul utk dia breakfast dlm shinkansen.

Smlm msk simple je..ikan bakar dgn sayur goreng je.Masakan kering je skrg.Sian ayah Aiman kena mkn benda yg sama..tp byk pulak dia mkn nasi bertambah2 :-p

Hari ni disebabkan ayah Aiman tak mkn kat rumah…takyah le susah payah nk msk…buat roti gulung sosej salut telur je..kalau nk mkn nasi..ikan bkr smlm ade skit lagi.Utk Aiman cuma buatkan norimaki..mmg dia mkn byk sbb dia suke. Cuma utk breakfast esok belum pk nk buat ape..mcm nk buat roti je kot..sbb senang campak je dlm breakmaker sampai dia masak…takde nafsu nk mkn nasi skrg huhu.Mlm td cuma ratah ikan bakar je..time nk tido perut dh berbunyi2 tp tido jugak..bgn pagi td punye la lapar..tp takleh nk mkn pulak..rase mcm tersekat je nk telan…hmmmmm..xtau la nk mkn ape yg boleh membuka selera ni..berat pun dh mula turun ni…hmm…

12 responses to this post.

  1. Posted by umiesafa on November 17, 2009 at 5:46 am

    kesiannya….sabarlah ya

    Balas

  2. salam ida..
    take care ye ida..insyaALLAH 3 bulan je.tringat lak dlu time pregnant si aina tu..kami doakan semua okay2 shj..

    Balas

    • wslama aisha..hmm..tu le..masa aiman dulu pun mcm ni..tp rasenye masa aiman dulu teruk lagi kot sampai msk kena pakai mask..bau sotong busukla..mcm2…muntah2 takde pun..cuma tak larat n tak berapa lalu nk mkn…tp hari ni mcm laju pulak mkn haha..kebulur kot

      Balas

  3. nasib baik tak muntah muntah ida..take care

    Balas

  4. salam ida, jaga diri ye, dah start tak lalu nak makan dah tu, makan yang manis-manis ke, kismis ke gula-gula ke …mane tau lepas tu ade selera nak makan…sejuk dah skrg ni …better dok rumah je ok..main masak-masak ngan aiman tu…heeheheh

    Balas

    • wsalam ros.hmm..yela..nk bg hilang loya mmg mkn kismis je skrg ni…lega skit rasenye🙂 sejuk2 ni mmg tak rela nk keluar pun..rase malas je hehe

      Balas

  5. cian kt ida..tp mujur la tak muntah2..takpe makan la apa2 yg suka..kalau tak selera makan berkuah jgn di makan…
    mujuq mr anuar rajin tlg mama aiman…..:)

    Balas

    • hmm..tu la fiza..mmg mkn benda yg rase nk mkn…. yg tak lalu tolak tepi
      yela hubby rajin tolong tp hari keje dia pun sibuk..weekend jela boleh tolong pun

      Balas

  6. Posted by Lidyawati on November 19, 2009 at 3:54 am

    Sayer slalu jugak jenguk blog akak..best..tak sangke kiter berkongsi kegembiraan yg sama sbb sayer pun br disahkan preggy anak ke-2..skunk da 12 weeks..

    maser bacer psl akak ckp da xlalu mkn mknan berkuah tuh, sayer senyum ajer sbb sayer pun raser camtu gak skg nih..akak citer la lagik yek experience hamil 2nd baby nih leh compare..

    Anyway congratulations, xlamer lagik dapat baby..bulan Jun 2010 kan??

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: