Mari makan muruku

Mari mari makan muruku. Baru je siap tadi…Dapat la setalam besar tu…bolehla jadi makanan ringan utk beberapa hari ni.Aiman pun suka makan. Sakit pinggang tekan acuan tu tadi..hehe..nasi belum masak..sibuk buat muruku dulu pagi2..haha…
IMG_7864
IMG_7862
Pakai acuan yg senang je..malas nk guna acuan bintang tu..lambat sbb nk kena pusing2……yg ni tekan je la takyah nk pusing2..cepat skit habis🙂

Ada yg bertanya acuan muruku yg saya gunakan..ni gmbrnya…beli kat Msia dah lama dh..harganya dlm RM15..ade jugak yg jenis tembaga tapi yg jenis pusing..yg tu kat rumah mak saya adala..saya pakai yg plastik tu je hehe.Senang ade acuan ni..nk buat cendol pun boleh.Ada byk mata dia..yg halus..yg bentuk bintang..dan mcm2 lagi..kalau nk buat putu mayam pun boleh…kuih karas pun boleh..tp takde kerajinan lagi nk buat semua tu…
CIMG7936
CIMG7937

7 responses to this post.

  1. Posted by wati ibu iman on November 4, 2009 at 3:28 am

    kak ida..tunjuk la acuan yg akak guna tu..akak tersangat2 la rajin nye kan…

    Balas

  2. sedapp ye ida…rindu pada muruku mu itu..;D

    Balas

  3. maruku nie mkn dgn nasik pun best .. rajin ida😉

    Balas

  4. Posted by corrina on Januari 27, 2010 at 4:58 am

    Tq sangat2 kat akak sebab tunjukkan acuan tu.Dah berapa hari aku tercari-cari macam mana rupa bentuk acuan tu sebab plan nak buat muruku…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: