Menu n embroidery..

Jumaat lepas buat cendol ni..puas hati dpt mkn..hehe.Guna acuan muruku..sekejap je siap. Kebetulan bhn2 semua ada (tpg beras,santan,kapur,pandan,gula merah)Buat pun x byk sbb sorg je yg mkn..huhu.Lepas tu mesin ice tu dgn mesin ABC tu.Tuang santan dgn air gula merah..nyum..nyum..ulang2 dok mkn.Hari ni rase mcm nk buat lagi hehe…
IMG_7072
IMG_7071
Lepas tu ade buat popia goreng pedas ni
IMG_7081
popia ni pun buat guna ape yg ade je.Mula2 buat kulit dulu..lepas tu buat inti.Intinya cuma kobis dgn carrot aje🙂 Tapi habis licin la jugak. Nmpk la ade org tu mcm suke sgt sbb dia mkn byk :-p
IMG_7080
Lebih kurang 9 hari lagi nk balik. Skrg ni cuba utk habiskan segala benda dlm peti ais tu.So,msk ape yg ade jela🙂
Oh ye..tadi dh pun siapkan embroidery yg dh berkurun lama terperap itu🙂 Jahitan kurang kemas..tp dh naik juling nk menyiapkannya..maklumla..jahitan tangan :-p
IMG_7084
IMG_7085
IMG_7088
lace kat tepi tu bersambung2 sbb x cukup..haha..lantak la..bukan nk bg org pun..lain kali la nk jahit buat benda lain pulak..mcm suke pulak buat benda ni walaupun x berapa cantik..hehe..
Tadi baru besarkan pinggang seluar baju melayu Aiman..sbb mcm ketat getahnya. Tapi..mcm agak bengang dgn mesin jahit tu..sbb benang asyik putus..alahai..apsal ntahle..benang x berkualiti ke ape..tp dgn penuh kesabaran..akhirnya siap jugak..hehe. Lepas ni nk msk siap2..lepas tu nk jahit pendekkan skit lengan baju kurung ku kalau sempat..

5 responses to this post.

  1. sedapnye cendol ko ida..terliur kite…ape lagi..awak share le resipi!!!hehe..popia tu pun…oishii bangat!heh

    Balas

  2. Salam kenal ye ida. Selalu jugak ke sini, baru ni nak komen. hehe..
    Cantik la embroidery ty, pandai menjahit ye. Boleh gak mengisi masa lapang. Teringin jugak nak buat cendol tu. Nak tanya sikit tepung beras tu beli kat ne eh? kalo kat supa apa nama tu ek? terima kasih ye Ida.🙂

    Balas

  3. Posted by murni on September 8, 2009 at 1:44 am

    kak ida, camana rupa acuan maruku tu?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: