Macam2 cerita

Semalam masak nasi kerabu ni..lama sgt x mkn..telur masin tu pun buat sendiri tp x cukup masin lg..(xsabor2 nk mkn haha)
IMG_6817
ptg ada buat raisin bread ni..pakai breadmaker ajela..hehe..
IMG_6821
Esok ayah Aiman baru start natsu yasumi (summer holiday)..rabu hingga ahad. Org lain dh lama dh cutinye..hehe. Cuti2 pun mesti sesekali dia buat keje ofis kat rumah :-p Takpela..takde la nk rebut2 pc sbb dia ade laptop company :-p. Aiman pun mesti suke sbb ayah dia ade nk layan dia.Boleh la daku menjahit dgn aman.Kalau boleh nk siapkan projek embroidery yg asyik terbantut tu..nanti kalau dh siap baru boleh letak gmbr..nk membuatnye pun sgt2 memerlukan kesabaran..sbb Aiman suke sgt panjat mama..kang ade yg tercucuk jarum kang🙂.Sbnrnya minat nk buat mcm2..tp sbb ade budak yg suke kacau ni selalu sgt terbantut usaha ku itu :-p. Tp tak kira la..nk buat jugak…mesti kena ada jugak masa utk itu..hehe..takkan nk jaga anak,msk,buat keje rumah je kan…seronok jugak walaupun belajar jahit embroidery dr buku aje…Kalau dpt gi kedai jual brg2 jahit ni..dok 5jam pun takpe :-p sampai ade org boring ajak balik :-p

Pagi tadi masa tgh tido..gempa bumi..dlm pukul 5.07pg..terus terjaga dr tidur. Terus kejutkan ayah Aiman..boleh dia x sedar..ish ish..rumah dh bergoyang mcm ape dh..tengok brg kat dapur..kotak kat rak tu sikit lg mcm nk jatuh..Hari Ahad ke hari ape ntah gempa bumi jugak..huhu..takutla pulak..kena bersedia utk sebrg kemungkinan…sbb dulu pernah tertengok kat tv ada gempa bumi bsr akan berlaku di sini..huhu..

Nak cerita pasal Aiman pulak. Ada beberapa perangai dia yg mamanya tak berapa suke..
1)Dia bukak peti ais dan duduk kat depan tu sambil dok korek2 ais
2)Dia on kipas angin..lepas tu off..lepas tu dia jolok tgn dia dicelah2 kipas tu.Mmg dh letak jaring dr halang dia jolok jari dia tu tp dia cabut.Akhirnya time dia tido jela psg kipas tu.Kalau dia jaga mmg cabut plug tuu..huhu..pakai aircond jela.
3)Dia suke memanjat mama dia x kira masa..time tgh lap lantai..tgh susun baju..tgh solat…huhu..sgt letih la
4)Kdg2 dia nk tarik perhatian..dia ketuk tgn dia kat mana2..lepas tu mengadu sakit..kalau tak layan dia..nanti dia akan ketuk lg tgn dia..dh byk kali dh tengok dia buat gini..ish ish..geram..tp nk tergelak pun ade..Aiman..Aiman

Sekian saja cerita utk hari ni..🙂 Kalau x berebut pc..nanti update lg :-p

3 responses to this post.

  1. these few days dok jishin jek ek…hope sume kawan2 kt sana selamat…take care eh…

    Balas

  2. Posted by mas on Ogos 12, 2009 at 3:43 am

    seronok aku dgr pasal projek embroidery ko…aku pn t’ingin sgt nk try buat..sbnrnyer bgs tau buat projek mcm tue…bleh melegakn stress….asal saje aiman x panjat2 mama dia…hihi..apa2pn..bjage2 slalu..seram juge dgr ade gempa bumi kt tmpt ko tue…

    Balas

  3. Posted by sue on Ogos 13, 2009 at 1:54 pm

    tak ke mane summer vacation ni?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: