Makanan dan Aiman

Smlm buat roti canai..hari isnin pun buat roti canai..2 hari dh dinner mkn roti canai.Isnin cicah gulai kepala ikan..smlm cicah gulai daging. Mmg habis licin la kalau buat roti canai. Ayah Aiman le suka sangatšŸ™‚ .Smlm buat muruku sikit…tambah koleksi mknan ringan kat rumah ni hehe.Hari ni buat chocolate chip cookies skit. Harap bertahan lama le..malas dh nk buat :-p.

page6

Smlm terkejut bila tengok ni……ingatkan dia dok gigit apa..rupanya dia ambik sekepingĀ roti canai makan..hehe..kesian..lapo rupanya :-p

img_4292

Aiman skrg ni jarang tido siang. Penat le jugak nk entertain dia huhu. Lagi satu penat le jugak sbb dia asyik memanjat.Lokasi memanjat yg dia suka :atas tv,atas meja makan,atas tong sampah,atas meja pc..hmm…sambil dok masak..sambil mata dok jeling2 tengok dia buat apa….takut jatuh je bukan ape…2-3 larang dok buat jugak.. kali ketiga mmg cubit jela jwb nyeĀ  :-p Tak larat le asyik nk gi angkat dia je…Nak mkn pun tak senang tadi…sbb dia dok panjat badan mama ni..huhu…tercekik je rase..lepas tu tadi dia dok lompat2 sgt tak dok diam sampai terhantuk kepala dia kat hidung mama..huhu..Dia relax je..mama yg mcm nk nangis sakit hidung :-p Sabar jelaa…

Skrg ni cuaca makin panas. Mmg x pasang heater dh kat rumah ni. Aiman pun mcm jadi ruam2 dah.Selalu kalau panas2 gini dia jadi ruam.Tak tahan betul la kulit anak ku itu. Ni belum masuk summer lagi nih…summer nanti mesti ruam lagi tambah dgn muka jadi merah. Aiman ni bukan kulit cerah pun..kulit coklat mcm mama dgn ayah jugak hehe..cuma mengada sikit kulit dia..tu le..lahir time winter lagi :-p. Kalau balik Msia lagi la dia…hehe..baru 2 kali je pun baliknya. Kulit tu mesti jd merah2 ruam..lepas tu takmo mandi air sejuk..nangis sampai muntah. Tghari pun mama dia ni kena msk air utk dia mandi..huhu. Sbnrnye kami yg tua ni pun x tahan nk mandi air sejuk. Tp kena la tunjuk macho mandi jugak air sejuk..dulu2 boleh je mandi air sejuk kan… :-p .Bukan nye nk kata mengada..tp sbb dh biasa mandi air panas..summer pun mandi air panas..sape nk mandi air sejuk kat sini..nk basuh pinggan pun pakai air panasĀ Ā :-p Sbbnye..airnye sejuk la..ala2 air ais gitu..eii..x tahan le..Aiman niĀ kalau kena gigit nyamuk dh mcm org kena tumbuk..sampai gi klinik org dok tegur..doktor ckp alergik nyamuk…hahahaha..mcm2 la anakku itu. Asalkan sihat okla tu….

Cuaca yg makin panas skrg ni menyebabkan serangga2 semua keluar. Pagi tadi masa ayah Aiman nk gi kerje..nmpk lipan kat pintu..seekor besar seekor kecik.Terus spray bagi mati..huhu..takutnye..jgn masuk dlm rumah sudahla. Risau sbb Aiman suke main kat pintu tu.Ā Kena selalu tengok la kat situ …Lepas ni mesti lipas2 semua keluar..huhu..malasnye..kena pasang rumah lipas balik la gini. Nanti ade lipas sape lagi yg nk membuangnye kalau bukan saya..hehe.Ayah Aiman?? dia akan ckp..cepat tangkap lipas tu..tangkap..haaa..suruh aku pulak dah tangkap..bagi kat dia baru tau nak lari hahahaha…:-p sori..ampun ye :-p

8 responses to this post.

  1. Posted by mama mica on April 15, 2009 at 10:45 am

    makanan ko suma sedap2/…is is

    Balas

  2. haha lawak laa aiman.suka betul panjat2 ni ek,hebat2!
    aiman ni terbalik pulak dgn rafiqh,rafiqh ni tak boleh sejuk,kulit dia kering,nanti gatal2.kalau panas no hal,releks jer,haha.anak msia la katakan.

    Balas

  3. ida oh ida… anakkau itu sebijik macam anak ku si raniah…kalau kena gigit nyamuk..lebam macam ape.memang dia tak ske nyamuk… papa nye pun kalau nampak lipas…melompat cari saya.. ahahhaa… serupa la .sedap tengok kari ikan awak.. balik ni macam nak masak kari ikan la pulak! thanks for the inspiration..actually setiap hari aku bukak blog ko tengok nak masak apa.. kirenya ko kasi aku idea la… hahaha…

    Balas

  4. kesian ader budak lapo…tp x per umah dia bnyk makanan sbb mama dia rajin masak…hihihi…
    terliur tgk muruku ida itu….šŸ˜›

    Balas

  5. alahai kita cuci mata jer … x larat nk masak skrg .. bau2 pelik sumer memeningkan .. adehh .. wah kt sana dah musim panas laks yeršŸ˜‰

    Balas

  6. Posted by ijan@2 aka ummihakimi on April 17, 2009 at 1:14 am

    wah…bestnyer lelauk tue…
    kiter pulak yang x de paper ni.
    malas gilew nak masak.
    x de mood langsung..

    Balas

  7. alahaii aiman..hihihi…wahh sedapp ye muruku tu..hihi..roti canaii lg..yum yumm..minggu ni tak dpt bual ngan ida..dpt jenguk blogg je..take care okay..

    Balas

  8. Posted by shahkatt on April 20, 2009 at 5:28 am

    macam2 budak ni

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: