Kisah Aiman

Hari ni saya asyik buatkan mama saya marah. Tadi saya dah sepahkan rumah. Saya sepahkan buku2 kat rak. Lepas tu saya sepahkan baju2 dlm almari kat bilik dan selimut2 yg mama dah kemas.Mama marah saya. Tapi saya tak putus asa. Saya seronok nk explore rumah yg kecik ni. Sedang saya asyik dok kat dalam oshirek..mama saya terperasan saya ade kat dlm tu. Saya berjaya panjat dok kat atas dgn menggunakan heater utk memanjat. Mama saya sempat ambik kamera dan ambik gmbr saya.Saya pun sempat jugak posing comel kat situ. Mama kata..nanti ayah balik..mama nak report kat ayah..nak tunjuk bukti.

 img_1564

Lepas tu saya ke dapur. Saya bukak kabinet dapur dan saya bawak lari oyster sauce mama saya.Mama saya mengejar saya dan dpt menangkap saya. Tak lama lepas tu saya gi dapur balik..dan saya smpat ambik periuk kat dapur tu. Saya terlangkupkan di atas lantai dan sempat berjoget2 di atasnya. Mama cepat2 ambik periuk tu dan marah. Waktu tu saya tgk mama sibuk sidai baju. Lepas tu saya berak pulak..mama pun terpakse berenti mkn..untuk settlekan saya dulu…Lepas tu terus dia mandikan saya.Sblm mandi..mama machine rambut saya bagi pendek sikit..saya asyik main2 dgn rambut2 yg jatuh tu sampai bersepah.

Byk kali dah mama nk tidurkan saya..susu pun saya dah hisap..tapi saya takleh tido jugak. Saya asyik je rasa nk main. Tadi saya tgk mama dok mkn spaghetti kat dapur tadi. Saya pun menuang2kan botol susu saya yg ada lebihan susu ke atas bantal mama saya. Habis basah. Mama marah lagi dan cubit kaki saya. Tapi tak sakit pun..Mama asyik suruh saya tidur je. Kata mama..tidurla cepat..mama nk mandi..nak msk. Kalau mama mandi, saya suke panjat2 kat pintu bilik air tu.Kdg2 saya petik suis lampu bilik air dan tutup lampu..sampai mama saya marah. Mama kata..mama tak puas nak mandi kalau saya tak tidur.

Tadi saya tgk mama dah kemaskan mainan dan buku2 kat rak yg dok bersepah kat ruang tamu tu. Tapi saya mcm takleh tgk takde mainan bersepah kat situ. Jadi..saya pun sepahkan balik dgn membaling mainan2 tu semua keluar dari bakul. Saya berasa sgt seronok.

Skrg ni saya dah rasa mengantuk..jap lagi saya nak tidurlah sekejap..nak charge bateri..nanti saya bangun..saya akan aktif semula ye…terimalah pose dr saya ni utk anda semua..

img_1570

12 responses to this post.

  1. siap berposing si aiman lam gamba 1st.. abes la klu sy yg kne jage aiman..mesti sy pengsan da..hihi~

    Ida : mama dia ni dah bape puluh kali pengsan da nana…hehe

    Balas

  2. muka budak yg tak rase bersalah sepahkan umah…huhu…

    Ida : yela kan…selamba je dia..

    Balas

  3. Posted by M@L@ on Disember 12, 2008 at 8:14 am

    sabo jer lah… tgk muker selamber jer…mcm mane lah mama aiman nanti klau ader bb abis bb mama di explore kan..kekekkekeke

    Ida : hmm..sabo le nih..anak sendiri kan..tu yg kena ambik mase nk tambah lg sorg tu haha

    Balas

  4. Posted by queen nurr on Disember 12, 2008 at 8:23 am

    adusssssssssssssss aiman nih
    tersembur-sembur aunty gelak
    mayang best lah treat nih best giler….

    ielham macam tu lah
    tp dah slow sikt sbb kena’
    selalu ckp lembut2 ayu2 dia tak makan
    so kena ketam je selalu smpai bekas
    balik daddy kang dia lak me report…

    aiman sian mama kamu aiman oiii…………..
    aunty selute kat kamu dan maama kamu yg penyabar tu…

    Ida : hmm..sabar jela..kalau cubit2 pun kdg2 dia gelak aje..lg buat mama dia geram jek..

    Balas

  5. aduhai…sama juga mcm Adia, ada shj nak punggah. mcm tak senang duduk kalau tak sepahkan barang dia…dada mak bapak dia mcm ada bom atom aje tgk kelaku dia..ishhh

    Ida : hahaha..nk buat cemana kan anak sendiri…cuba bygkan org yg 24jam dgn anak ni cemana…huhuh..

    Balas

  6. Posted by mama mica on Disember 12, 2008 at 2:58 pm

    heheheh baru sorang ida oii..perkh kalau 2..aku xleh bayangkan rupa ko mcmna

    Ida : haaa..tu le pasal…kena la lambat2 skit utk no 2 nanti haha..x larat nk menjaga..bukan ape..

    Balas

  7. Posted by ishamd on Disember 15, 2008 at 1:14 am

    itulah dia cucu wan man, anak buah uncle katt…kalau besar sikit nak baling batu kat mama dia, mmg sah ikut pakcik dia…hihihihihi

    Ida : hahaha..kite tunggu dan lihat lepas ni..tp mmg sgt meletihkan la..huwaaa….

    Balas

  8. aiman mmg cute lar..ko dlm marah2 pn leh amik gambo dia lg yek..aiman plak dh cam model profesional..apa lg posing la dia..hehe..kire2nye mmg penyabo la ko kan…x dpt aku bygkan kalo aiman ade adik nanti..mesti lg meriah kan..hehe..ko nk tau..amna dh pandai buli kakak dia..aku tgh imagine mcmane kalo aiman dibuli oleh adik nye..mgkn kah terjadi? hehe..

    Ida : adik?? haha..tahun bile le nk bg adik kat dia nih…tunggu dia sopan-santun skit le…x larat le nk layan…haha

    Balas

  9. aiman..aiman…sian mama..huhuhu!

    Ida : huhu..ape nk buat kan….anak sendiri..kalo anak org..lame dh hantar balik kat mak dia haha

    Balas

  10. Posted by hiryu_ayu on Disember 16, 2008 at 2:33 am

    aiman nie dah nakal yer..sian mama dia dah la mandi xpuas nak kena layan aiman yg noty nie lak..apa pun aiman jgn noty3 tau sian mama

    Ida : hehe..tu le nasib seorg fulltime housewife yg menjaga anaknya setiap hari…hahaha

    Balas

  11. hahaha
    cerita dari sudut pandangan seorang budak kecik yuang sungguh comel!!!

    Balas

  12. dh namanya aiman… maka aiman tak kesaah…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: