Kamakura

Semalam kitorg ke Kamakura. Keluar rumah dah tghari sbb bangun lambat..haha.Konon2 dh plan malam tu nak keluar awal pagi..tp tak terbangun pulak adeihh. Ramai sgt org kat sana..sampai berhimpit dlm train..huhuhu. Cuaca pun panas terik. Mmg sesuai nk berjalan..cuma agak panas.

Sampai je kat tempat bunga Ajisai ni..lagi le ramai manusia. Nak ambik gmbr pun susah. Tu yg malas kuar lambat tu..sbb dh agak dh mesti ramai org..Dah le kena naik byk tangga..tpakse le Aiman ayah dia dukung..stroller dia pulak mama dia sangkut kat bahu ni..adeihh..Nasib tak berat sgt.Tapi mmg cantik le ajisai kat situ.Semua kembang2..ada banyak warna pulak tu…geram je.Ambik gmbr asyik nmpk kepala org je haha..Tahun lepas dtg Kamakura jugak tgk Ajisai tp kat temple lain kot.Tp kat situ sume kaler biru.Dh ckp dgn hubby lain kali nk tgk yg byk kaler..takmo biru je..hehe..tu yg bwk dtg sini kot..

Lepas tu kami terus jalan ke pantai.Pantai ni merbahaya ok.Bukan sebab ape…byk burung helang.Kalau nak mkn tu..hati2 le..nanti kena sambar dgn burung tu pulak.Dulu penah dtg sini dgn hubby dgn kwn dia.Sekali tu kitorg bukak murtabak nk mkn..tiba2 je burung helang dtg..terkejut gile sampai menjerit..huhu..takutt..

Aiman suke le dpt lepas dia berjalan camtu.Asyik lari sana sini je.Sambil dia lari2 tu..mama suapkan onigiri (rice ball) jela.Dah dua hari jugakla..mama tak msk kat rumah..hihi..hari Sabtu ade jemputan makan2.Hari ni pulak..tak masak bekal utk hubby pun hehe.Hubby kata dia nk beli je.Lagi pun kaki,badan ni lenguh sgt..ni akibat berjalan jauh sgt semalam ni.

3 responses to this post.

  1. Posted by k.are on Jun 17, 2008 at 7:05 am

    hi..ida!!!
    salam kenal..suka tgk blog ida.

    Balas

  2. pantai mana tu?

    Balas

  3. k.are~mcm kenal je ni nama ni hehe
    HE~enoshima…

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: