Kek Gula Hangus

Hari Sabtu buat kek ni.Resepi ni ambik dari mak.Baru 1st time buat ni..nasib baik menjadi. Ada budak kecik tu tak sabar2 nak makan…Smlm dgn hari ni x berapa sihat le..batuk x baik2.Aiman pulak demam,batuk,selesema. Mesti jangkit dr mama dia ni.Pagi td dah pun pegi klinik..tp Aiman jela..mama beli ubat je kat farmasi. Nak gi tido le..ngantuk le pulak..nak gi join Aiman tido..

Bahan2:
2 cwn gula-utk gula hangus
2 cwn air-utk gula hangus
5 biji telur
1 cwn susu pekat
1/2 cawan marjerin/butter
2 cwn tepung gandum
1/2 cwn gula
1 sudu kecil soda bikarbonat

Cara membuatnya:
1) Masukkan 2 cwn gula dlm periuk.Masak hingga hangus,kemudian masukkan air.Masak hingga gula hangus cair.Biarkan hingga sejuk
2) Dlm bekas yg lain, Masukkan telur,marjerin/butter,tpg,gula dan soda.Blender hingga hancur.
3) Masukkan bahan di 2) ke dalam 1)
4) Bakar dlm microwave dlm suhu 180degree selama 40minit atau sehingga masak.

2 responses to this post.

  1. saya dah lama carik resepi kek nih, nanti buleh try…

    tapi wiken nih asben request nasik ayam plak…

    Balas

  2. Posted by buzzybug on April 27, 2008 at 7:48 am

    ello,
    1st time here…

    sedapnya kek gula hangus…😉
    nak try, tp, suma benda x ada… hehe…

    can i link your blog to my blog?

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: